Het intakegesprek
Wanneer u het gevoel of idee heeft dat uw kind een leerachterstand heeft of hier vanuit school op is gewezen, kunt u zich bij mij aanmelden voor een vrijblijvend (gratis) intakegesprek. Bij het intakegesprek is uw kind ook aanwezig. Samen achterhalen we de hulpvraag van uw kind. Het is fijn als er bij dit gesprek informatie meegenomen wordt waaruit de achterstand blijkt, denk aan toetsgegevens, onderzoeksresultaten, observaties, rapporten etc. Wanneer u, uw kind en ik het gevoel hebben dat we samen willen en kunnen werken aan het probleem, maken we een afspraak voor een aanvullend onderzoek door mij (indien nodig).
Het handelingsplan
N.a.v. de hulpvraag en het eventuele aanvullende onderzoek wordt door mij een op maat gemaakt handelingsplan opgesteld voor een duur van 8 – 10 weken (dit kan ook korter of langer zijn). In het handelingsplan worden (tussen)doelen opgesteld en evaluatieperiodes gepland. Daarna gaat de begeleidingsperiode van start.
Remedial Teaching
Gebruikelijk is één begeleidingsmoment van 45 minuten per week. Na ieder begeleidingsmoment ontvangt u een korte terugkoppeling waaruit duidelijk wordt wat er tijdens het begeleidingsmoment precies behandeld is.
De evaluatie
Na ongeveer 8 – 10 weken wordt geëvalueerd of de doelen zijn behaald. In overleg met u en uw kind wordt bepaald of de begeleiding hier zal stoppen, of dat we een nieuwe begeleidingsperiode gaan starten. Wanneer gekozen wordt voor een nieuwe begeleidingsperiode, stellen we opnieuw een hulpvraag vast en maak ik een handelingsplan.